Тема: Основні поняття та засоби
комп‘ютерної графіки.
Урок 1: Поняття векторної і растрової графіки, їх
порівняння. Параметри векторних і растрових зображень.
Комп'ютерна графіка - це створення і обробка зображень
(малюнків, фотографій і т.д.) за допомогою комп'ютера.
Існують 4 види комп‘ютерної графіки: растрова, векторна, тривимірна,
фрактальна.
Розглянемо кожний вид графіки.
Растрова графіка. Растрові зображення
складаються з різнокольорових прямокутних точок, які називаються растром або
пікселем. Таке представлення зображення існує не тільки в цифровому вигляді.
Якщо ми уважно подивимось на монітор або екран телевізора, то можна розгледіти
маленькі точки – пікселі, з яких складається зображення. Будь-яке зображення у
газетах, журналах теж побудоване із точок. Але точки растра досить малі для
того, щоб око людини сприймало сукупність різнокольорових точок як єдину
картину, а не кожну точку окремо.
Растрові зображення мають максимальну реалістичність, оскільки в цифрову
форму переходить кожний фрагмент оригіналу. Такі зображення мають великих
об‘єм, оскільки запам'ятовується інформація про кожний піксель зображення.
Таким чином, якість растрових зображень пов‘язана з їх розміром.
Відомі растрові редактори: Adobe Photoshop, Corel PhotoPaint, Macromedia
FireWorks, Fractal Design Painter,
Paint.
Векторна графіка. Зображення будується
за допомогою математичних простих об'єктів – графічних примітивів (лінія,
прямокутник, еліпс і т.д.). Векторні зображення складаються з контурів. Усі
компоненти векторного зображення описані математично, а це означає – абсолютно
точно. Чим більше контурів є в зображенні, тим воно більш деталізоване, живе.
Векторні
зображення, як правило, будуються власноруч, тому найчастіше вони
використовуються в кресленні. Але векторні зображення в порівнянні з растровими
є не зовсім природним, "неестественными".
Векторні
зображення мають в 10 – 100 разів менший об‘єм ніж растрові зображення. Вони не
втрачають якості свого зображення при зміні
розмірів.
Відомі
векторні редактори: CorelDraw, Adobe Illustrator, Macromedia
FreeHand, Word Editor.
3D-графіка. Трьохвимірна графіка
використовується для імітування фотографування або відео зйомок трьохвимірних
об'єктів, які можуть бути у пам'яті комп'ютера. 3D-графіка використовується для комп'ютерного проектування, комп'ютерних ігор,
комбінованої зйомки, комп'ютерної мультиплікації.
Фрактальна графіка. Зображення
будується зо допомогою фракталів.
Фрактал – це об'єкт, окремі елементи якого наслідують
якості батьківських структур. Найвідомішими фрактальними об'єктами є дерева:
від кожної гілки відходять менші, від них ще менші і т.д., сніжинки. Поява
нових елементів меншого розміру відбувається за простим алгоритмом. Очевидно,
що описати подібні об'єкти можна декількома математичними рівняннями. Вся
інформація, яка необхідна для відображення фрактала займає в пам'яті комп'ютера
всього десятки байт.
Немає коментарів:
Дописати коментар